Connect with us

Hogyan változtasd meg? – Szokások és viselkedésminták rabságában

Asztrológia

Hogyan változtasd meg? – Szokások és viselkedésminták rabságában

gondolatokA mindennapi viselkedésünket, reakcióinkat, rögzült viselkedésminták és szokások alakítják, amik vagy segítenek bennünket, vagy épp ellentétesen, inkább gátolnak a változásban.

Ehhez még hozzáadódhatnak azok a gondolkodásminták[1], amikkel napi szinten mérgezhetjük magunkat. Ahogy testünket időnként méregteleníteni érdemes, úgy igaz ez a lelki mérgekre is, néha ezen a téren sem árt egy kis tisztogatás.

Mit gondoltok, mivel mérgezzük, ostorozzuk magunkat napi szinten?
– Szarkasztikus megjegyzéseket teszünk magunkra!
– Sokszor lehülyézzük magunkat.
– Áldozatiságunkkal próbáljuk felhívni magunkra a figyelmet, panaszkodunk másoknak saját szerencsétlenségünkről.
– Csak gyengeségeinket vesszük észre, arra koncentrálunk.
– Sikerélményeinknek sem tudunk igazán örülni, még abban is hibát keresünk, mit tehettünk volna jobban.

Az állandó önostorozásból csakis úgy tudtok kilábalni, ha elkezditek figyelni saját működéseteket. Minden ilyen gondolat után tegyétek fel magatoknak a kérdést: „Hogyan tudnék változtatni ezen?”
Ezzel a módszerrel az állandóan fékező negatív gondolatokat át tudjátok alakítani pozitív, előrelendítő gondolkodássá.

De most folytassuk a másik „mumussal”, a szokásokkal és a viselkedésmintákkal.
alvás_meditációSzokásaink azok a mindennapi rutinok, amik egyszerűen csak megtörténnek, amire nem kell magatokat emlékeztetnetek. Például, amikor alszol, nem kell emlékeztetned magadat arra, hogy vegyél közben levegőt. Tudattalanunkban több ezer program dolgozik azért, hogy fizikai testünk önműködő legyen. Ezek a hasznos szokásaink. Szintén hasznos, hogy megtanultunk járni és beszélni, ezek is szokások, minták.
Vannak azonban személyre szabott mintáink is, minek hatására egy adott szituációban mindig hasonlóan viselkedünk anélkül, hogy azt végiggondolnánk. Vannak, akik állandóan elvesztik a pénzüket, és vannak, akik mindig elkésnek. Ezek a szerencsétlenség minták, amik katasztrófa helyzeteket idéznek elő életünkben. Ezeket a körülményeket tudatalattinkban lejátszódó programok irányítják. De ezen is lehet változtatni, jobb időbeosztással, tervezéssel, koncentrálással.
Az, hogy pl. nőként, mennyire értékeljük magunkat, azt egyfelől befolyásolhatja édesanyánk női mintáihoz való viszonya. Erre aztán rakódik az első hét év megtapasztalása, majd ezen mintákkal felpakolva gyűjtjük be a későbbi tapasztalatainkat. Tehát ha Anya vergődött a saját céljai, és anyai kötelességei között, és ezt nem tudta kiegyensúlyozni, akkor nagy valószínűséggel nálunk is megjelenik ez a probléma (ez egyfajta karma áttétel), hogy megoldjuk.

gondolatainkAhhoz, hogy megváltozzon önképünk, leszámoljunk a nem támogató viselkedésmintáinkkal, át kell programozni a mélyen lévő mintákat. Mint amikor egy számítógépre frissebb verziót telepítünk. Ezt pozitív megerősítésekkel, magunkról alkotott pozitív képpel és önmagunk feltétel nélküli szeretetével[2] tudjuk megtenni.

Egy-egy rossz viselkedésminta egy kisördöghöz hasonlítható, amely rátelepszik a gondolataitokra, és nem tudtok megszabadulni tőle. Van egy jó hír viszont, a kisördög nem ti vagytok. Dönthettek úgy, hogy megváltoztatjátok a programjaitokat, de ez erőfeszítéssel jár.

Oldalak: 1 2

Continue Reading
Talán ez is tetszeni fog...
Hozzászólok

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

További cikkek innen: Asztrológia

Napi Szerelmi Horoszkóp

Népszerű Bejegyzések

Horoszkóp

Friss

Kövess minket :)

Fel